Millal side, millal plaaster?

Millal tuleb kasutada sidet ja millal plaastrit? .............................................................................................................

.....................................................................................................................
    Kõigepealt uurisid nad, mida tuleb haavaga enne kinni sidumist ja
plaasterdamist teha.

......................................................................................................................
    Plaasterdada on lihtsam. Plaastreid on eri kuju ja eri suurusega, need jäävad
hästi keha külge kinni. Et aga side püsima jääks, haavale ka kaitset pakuks ega
suruks seda liiga tugevalt,  peab natuke õppima.

    "Ja loomulikult ei tohi side olla lõtv," ütles Evi. "Sidumisega on tegelikult nii,
et ega teooriast üksi pole kasu, peab praktikas läbi tegema." Ning  kolm
kursanti ja juhendaja Evi asuvadki asja kallale.

Evi näitas kõigepealt pildilt, kuidas õige sidumine käib.

5-1-10-5.jpg (12845 bytes)5-1-10-6.jpg (12483 bytes)

5-1-10-2.jpg (9062 bytes)5-1-10-4.jpg (13053 bytes)Pärast seda proovisid kursandid ka ise siduda.
    Isa sidus kinni Evi parema käe pöidla, Lisalotta vasaku käe pöidla ja Juhan vasaku labajala. Kui  Evi oli korralikult kinni seotud, selgitati välja võitja. Komisjonis oli Evi  ainukesena. Ta ütles, et hindab eelkõige töö korralikkust, puhtust ja seda, kui hästi ta ennast sidemes tunneb.

Ta kuulutas võitjaks ........................ ning põhjendas seda  järgnevalt: ................

.........................................................................................................................

Teise koha sai ...................................., sest .....................................................

Kolmandale kohale ja ühtlasi viimasele tuli .....................................


   Seda pilti vaadates hakati vaidlema, kas käelaba on parem siduda alt üles
nagu  joonisel "a" või ülevalt alla  nagu  joonisel "b".

5-1-10-3.jpg (25632 bytes)

Mida sina arvad? .............................................................................................