SÕNASTUSVEAD
MISSUGUSEID LAUSEID TAHAKSIN LUGEDA?
1. Loe läbi järgmine kirjand. Mis selles
töös Sulle kõige rohkem meeldis? Kirjuta tabelisse kõik väljendid, mis Sinu arvates
on väga õnnestunud või mida ei peaks kirjandis kasutama. Lõpusirge
Kool. See sõna ajab paljud meie hulgast nina
kirtsutama ja põlgusega mühatama. Kuid milleks? Mul on tunne, et see tuleb kambavaimust,
mingist tobedast eelarvamusest. Jah, kui tema, minu sõber, klassikaaslane, nii arvab, ega
siis minagi pugema hakka. Aga kas oleme kunagi endale teadvustanud, et just kool on meid
kokku viinud? Et just koolist algas meie sõprus? Ei maksa koolis näha ainult halba. See
on muidugi ka täiesti olemas ja mitte ainult
õpilasesilma läbi vaadatuna. Aga nimetage mulle kas või üksainus läbi ja lõhki hea
asi! Sellist pole.
Kool on meie esimene töökoht, õpilane meie esimene
amet. Meie tööpäevad on vahest isegi pikemad ja närvesöövamad kui
täiskasvanutel, aga meie vastutus töö eest on palju väiksem.
Minul on seljataga 11 aastat esimest tööpõlve, see tähendab
olen juba staazikas. Seda enam on mul kogemusi ja silma enda ümber vaatamiseks. Näha
pole sugugi nii vähe. Mõttetud on nägelemised ja vaenutsemised õpilaste ja õpetajate
vahel. Kunagi lõpeb ju nagunii kõik. Miks siis enda elu ise raskeks teha?
Ei ole ma veel näinud inimest, kes jalgrattal kihutades endale
kaigast kodarasse püüaks heita. Tagajärjeks on füüsiline valu. Hingelist valu
millegipärast ei kardeta või lihtsalt on tema peiteaeg pikem. Aga mida pikem on
valueelne vaikus, seda suurem on hiljem valukarjatus. Katsume mõista üksteist. Säästes
teise inimese hingerahu, hoiame ka enda oma. Ainult tihti
on sellest raske aru saada.
Ma tulin kooli täis põnevust, uudishimu.
Ma käisin koolis täis pinget, isegi tülpimust.
Ma lahkun koolist täis teadmisi ja... nukrust.
Saatuse käärid lõikavad lahku me teed.
Midagi jääb südamele, midagi kipitab kurgus.
Lahkumisrõõm on küll suur, kuid nukrus rõhuvam. |
Aulike K.
|
|