ORTOGRAAFIA KORDAMINE
LAUSE KIRJAVAHEMÄRGID

1. Pane vajalikud kirjavahemärgid.

     1. Nii  ründaja   kui  ka  väravavaht  andsid  oma  parima. 2. Kui   isa  ajalehe 

kätte  sai  istus  ta  kohe   diivanile  ning  hakkas  lugema. 3. Kui  me  lähemale

astusime  nägime  et  see   polnudki  ema  vaid  hoopis  keegi  võõras  tädi.

4. Kui  keegi  peaks  mind  küsima   ütle  et  läksin  lõunale. 5. Need  ajad  mil

kergelt  püstitati  rekordeid  on   jäädavalt  möödas. 6. Taevas  särab  kevadiselt

kuid  mets  on  veel  talviselt   lumine. 7. Lauda  valgustasid  kaks  suurt

mitmeharulist  küünlajalga. 8. Paepealsed   kadastikud  hämaravõitu  kuusikud

heledad  vaigulõhnalised  männikud   need on  Lahemaa  metsad. 9. Vaata  mis

puudega  on  juhutnud! 10. Ühiselt   töötati  mitu  aastat  ning  mõte  sai  teoks.

11. Mardipäeval  25. novembril  toimunud   klassiõhtu  kava  oli  mitmekesine

vestlus  mardikommetest  teemakohased   laulud  ja  tantsud. 12. Loodan  et 

homseks  vihmasadu  lakkab  ja  tee   taheneb. 13. Remondimehed  kiirustavad

sest  nad  teavad  koolimaja  peab   sügiseks  valmis  olema. 14. Laisk  ei  tee  täna

vaid  lükkab  homseks. 15. Kui  noored   murul  tantsisid  oli  vana  pillimeeski 

rõõmus  nagu  laps. 16. Pikem  kui   mõõk  kõveram  kui  nurk? 17. Ostke  pilet

ootamata  kontrollide  saabumist! 18. Pistsin   käe  taskusse  et  võtta  nuga  ja  mu

sõrmed  puudutasid  võtit.

2. Moodusta laused, kasutades sõnapaari hullud päevad.

* koondlause: ....................................................................
..................................................................................

* rindlause: ......................................................................
..................................................................................

* põimlause: .....................................................................
..................................................................................

* lauselühendiga lause: ..........................................................
.................................................................................