MINU SÕBER ARVUTI
Margit Muldma

ARVUTI TARKVARA:
PROGRAMMID
2.

Programm on samasugune nagu retsept: oma käskudega ütleb ta täpselt, mida ma tegema pean.

 

JÄTA MEELDE: PROGRAMM KOOSNEB KINDLAS JÄRJEKORRAS OLEVATEST KÄSKUDEST



Väga tähtis on käskude täitmine õiges järjekorras. Mõtle, mis juhtuks siis, kui sa kakaokisselli tehes paneksid kõigepealt piima sisse tärklise ja alles siis kakao. Ma kardan, et kakaokissell sul küll enam sellest välja ei tuleks.

 

Praeguseks on loodud tohutult palju programme ja kõigil neil on käske.

Ühtede käskude abil saab joonistada, teiste abil kirjutada, kolmandate abil lahendada matemaatikaülesandeid.

Väga headel programmidel on palju eri tüüpe käske. Nii saab mõne programmi abil joonistada ja ka kirjutada. Tavaliselt on aga joonistusprogrammil ainult joonistamiskäsud ja kirjutamisprogrammil ainult ainult kirjutamiskäsud.

 

Kui sa tahad minu abiga midagi tegema hakata, siis sa pead kõigepealt valima õige programmi.

Näiteks sa tahad joonistada maja. Selleks on sul kõigepealt vaja joonistada ristkülik(maja on ju ristkülikukujuline). Joonistusprogramm tunneb sinu käsu joonista ristkülik ära, ja annab selle edasi minule, et ma seda täita saaksin. Kirjutusprogramm jääb aga selle käsu juures hätta, sest tema käskude seas tavaliselt sellist ei ole.