PRAKTILISE TÖÖ JUHEND LOODUSÕPETUSEST/KEEMIAST Koostas Pille Sõrmus Teema: Millise reaktsiooniga pesuvahend valida rasvapleki eemaldamiseks? Kellele mõeldud? 2002. a õppekava järgi on võimalik juhendit kohandada II kooliastmele teema “Ainete segunemine ja lahustumine” juurde, III kooliastmes 7. kl teemade “Ained” ja “Ainete muundumine” juurde, 9. kl ja IV kooliastmes teema “Orgaaniline keemia” juurde. Eesmärgid ja hindamine. Eesmärkidest lähtub hindamine. Eesmärgid on püstitatud peamiselt õpetajale, hinnata saab õpetaja enda õpetamisvõtete tõhusust, õpilaste oskusi jm. Tabelis esitatud eesmärgid lähtuvad õppekavast/ainekavast. Ma ei pea oluliseks neid siin üles lugeda, sellepärast rõhutan eesmärke, mis on praktilise tööga otseselt seotud ja antud juhul tähtsaimad.
Enne praktilist tööd planeerib õpetaja olulised praktilise töö võtted, üldised tööalased oskused ja vilumused, mida kavatseb kontrollida. Kui klass on suur, võib õpetaja valida vaid osad õpilased, keda põhjalikumalt kontrollib. Õpetaja koostab tabeli, kuhu kannab kontrollitavate õpilaste nimed, töövõtted ja soorituse +/- kujul, erineva punktide arvu märkimisega või hindeliselt. Tabel võiks välja näha järgmine:
Iga praktilise töö käigu juurde märksõna lisamine annab 1 p. Märksõna pikemalt lahti kirjutamine annab kuni 2 p. Oma valiku põhjendamine annab kuni 4 p. Põhjendamise juures hinnata loogilisust, aluseks võetud teese ja tulemust. Küsimuse vastus annab kuni 4 p. Küsimused esitada vastavalt vanuseastmele. Näited küsimustest: Lähtuvalt eelnevatest teadmistest ja praktilisest tööst saadud teadmistest palun vasta järgmistele küsimustele.
Vastavalt sellele saab koguneb õpilasele teatud punktide arv ja nende summa annab hinde. Maksimaalne punktide arv saab olla 44. Hindamisel lähtun vabariigis kehtivast õpilaste hindamiskorrast, kus 90%…..100% “5” 70%……89% “4” 50%……69% “3” 25%……49% “2” 0%……..24% “1” Kui tulemused on esitatud, juhib õpetaja iga kontrollitud õpilase tähelepanu tema puudustele praktilise töö tegemisel. See võiks olla individuaalne vestlus. |