II poolaasta
5.klass
JAANUAR.
1.nädal, 2 paaristundi.
Teema - tikkimine. Tutvustatakse tikkimise pisteid, rahvariide mustreid.
Kaunistatakse konkreetne ese madalpistetega. Eseme kavandamine ja tikkimine.
Esemeks on kotike pähklite, sibulate, lõngade vm. hoidmiseks. Materjaliks
ühevärviline villane riie või fliis ja villane lõng. Kaunistus tehakse kotisuu äärde.
Selleks kasutatakse karikakraõie
motiivi.
Umbes 2-3 ôit. Paberist lôike valmistamine.
Koti detailid ühendatakse peale tikkimist omavahel käsitsi üleääre pistega.
Vaata ka raamatust! Olga Soone.
Tikime, lk.41.
2.
nädal, 2 t.
Rahvariided.
Rahvariiete meisterdamine papist nukule lõigete abil.
Papist nuku valmistamine.
Nukule lôigete järgi rahvariiete valmistamine.Lähtuda rahvariiete
valmistamisel ja modelleerimisel vana-vanaemade rahvariietest.
Rahvariide piltide vaatlemine ja kavandi loomine paberile.
Materjaliks riidetükid, paelad, liim, käärid jms.
Rahvariided kinnitada papile liimi abil.
Korraldatakse näitus.
3. näd. 2 t.
Rahvariided. Eelmise tunni jätk.
4.
näd. 2 t.
Moe loomine koolilôpu balliks. Kleit. Kavandi koostamine ja selle järgi
tekstiilist ja muust materjalist ning detailidest töö lôplik vormistamine
suurele paberile. Valmis töö suurus 50 cm. Kleit koosneb seeliku ja pluusi
osast.
Kavand teha värviline.Valmistöö tegemisel toetuda kavandile .Kavandil
näidata ära ka aksessuaarid.
VEEBRUAR.
1.
näd. 2 t.
Tekstiil.
Riidest lillede valmistamine. Nartsisside valmistamine.
Lillebuketi valmistamine tüllist. Tülli värvimine.
Materjalid: lilleteip, traat , tüll, riidevärv, käärid, liim jms.
2.
näd. 2 t.
Õmblemine.
Töövahendite ja ohutustehnika selgitamine.
Masina osad. Poolimine. Pooli asetamine poolipesasse.
Nôela niidistamine.
Õmblemise tehnoloogia. Õpimapi koostamine.
Lihtsad otseõmblused.
Lapitehnikas motiivide õmblemine . Padjapüür.
Materjalide ettevalmistamine päristööks. Lõikamine.
3.
näd. 2 t.
Sama töö jätkamine. Õmblemise
tehnoloogia kordamine.
Masina hooldamine. Õlitamine.
Erinevate tekstiilide tundmaõppimine.
Õpimapi täiendamine. Erinevate riidematerjalide kleepimine
vihikusse.
4.
näd. 2 t.
Lihtômbluste kordamine.
Palistused.
Ühekordne palistus ja selle sooritamine puuvillasele kangale.
Vihiku täiendamine ja näidise kleepimine vanalt riideesemelt.
Lisada juurde. millise palistuse vôi
ômblusega on tegemist.
Ettevalmistus kontrolltööks. Terminoloogia omandamine.
Lihtômblus, ühekordne palistus, kahekordne palistus, äärestatud ômblus.
Näidiste leidmine kaltsukoti esemetelt ja nende parajakslõigatud tükkide
kleepimine papile.
MÄRTS.
1.
näd. 2 t.
Palistused. Kahekordne palistus.
Ristsôna lahendamine.
Praktiline töö.
Rannaskäimise kott.
Kiirematele lihtne mänguasi. Lôike vôtmine ajakirjast ja selle järgi
riidest detailide väljalôikamine ja töö valmisômblemine. Koti dekoreerimine
nööpide vms.
Koti sangadeks kasutada laiemat ilupaela või muud materjali, mis sobib koti materjaliga kokku.
Seest töödelda riideääred sik-sak ômblusega.
2.
näd. 2 t.
Praktiline töö. Kummiga seelik.
Eneselt môôtude vôtmine ja üleskirjutamine.
Seelikumoodidest õpimapi koostamine.
Ajakirjade vaatamine.
VAHEAEG.
4.
näd. 2 t.
Eelmise töö jätkamine. Seeliku proovimine.
Seeliku valmisõmblemine.
5.
näd. 2 t.
Munadepühade liniku valmistamine. Liniku suurus 1m korda 1m.
Puuvillane kangas, mis teemalt sobib eelolevate munadepühadega kokku.
Kahekordne palistus.
Või tekstiili värvimine, sibori võtete kasutamine linikule mustri
tegemiseks.
APRILL.
1.
näd. 2 t.
Siiditrükk. Dekoratiivse salli valmistamine või aknakaunistuse
valmistamine.
2.
näd. 2 t.
Toiduvalmistamine.
Ettevalmistused einevôileibade valmistamiseks. Materjali jagamine ja
kalkulatsiooni tegemine.
Õige toitumine. Teeme ise süüa. Olen
kokk. Salatiretseptide väljamõtlemine.
Päristoitude järgi retseptide äraarvamine. Suurte võileibade
valmistamine nii, et nad oleksid tervislikud ja vastaksid õige toitumise
nõuetele.
Kahjulikud toitumisharjumused ja kuidas neid vältida.
3.
näd. 2 t.
Erinevad kokaraamatud.
Lastelaagrile nädalase menüü koostamine.
Soolase tordi valmistamine kalasaadustest.
4.
näd. 2 t.
Kihilise küpsisetordi valmistamine. Tordikonkursi korraldamine.
Kaasavôetud jogurtipakkide toiteväärtuste vaatlemine ja erinevate
kokteilide valmistamine.
Kokteilide serveerimine ja kaunistamine puuviljadega ja suhkruga.
Kokteilidele nimede väljamõtlemine.
Apelsin, kiivi, sidrun, pruun suhkur, tuhksuhkur jne.
Kandik serveerimiseks.
MAI.
1.
näd. 2 t.
Etikett.
Lauakombed nüüd ja vanasti.
Käitumine lauas. Läbimängimine.
Jõulukombed ja toidud.
2.
näd. 2 tundi.
Lauakatmine.
Hommikulaud. Lôunalaud. Öhtusöök. Kohvilaud.
Rootsilaud. Lauakatmine suurele paberile. Grupitöö.
Kasutatakse papist taldrikuid ja muud butafooriat töö sooritamiseks.
Ette on antud skeemid töö valmistamiseks. Valida tuleb grupil 2 söögikorda.
Kahvlid ja noad lôigatakse välja paberist, samuti vajalikud klaasid.
3.
näd.2 t.
Isiklik hügieen ja selle nôuded.
Päevareziim. Töö ja puhkus. Oma 1. koolipäeva ja 1. puhkepäeva joonistamine suurele paberile.
Kodune töö. Leida ajakirjadest sobilikke väljalôkeid, et panna kokku
enesele sobiv meigikott ja basseinitarvete kott. Kasutada värvilist paberit.
Terviseprogrammi koostamine 1 näd teemal “Tervislik koolivaheaeg sôbra pool maakodus”.
Töö vormistada paberile ning seinalehe stiilis. Pealkirjastada.
4. näd. 2 tundi.
Tervishoiumuuseumi külastamine.
JUUNI.
Kodumajandus. Jäätmete loodusesôbralik ärakasutamine. Abivahendid
puhastus- ja korrastustöödel.
Sandra kodukoha külastamine . Vôi koolimaja ümbruse korrastamine ja
jäätmete korjamise vôistluse korraldamine- auhinnaks- tort!!!!!!!
2 osavôtjat töötavad koos ja korjavad ühte kilekotti jäätmeid kooli
ümbrusest 30 min. jooksul. Pärast kokkuvôte tehtud tööst.
SUVEVAHEAEG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Arvestada tuleb muudatustega , mis
ei ole seotud antud tööplaaniga , vaid vôivad ilmneda koolikorraldusest
tingitult. Näiteks tunniplaani jäikus,mis ei vôimalda teha tunde väjaspool
kooli .