AJALUGU 5. KLASS
Töökava Einar Värä - Andres Adamsoni õpiku juurde (kirjastus Argo, Tln: 2001)
September, oktoober
1. Mis on ajalugu?
1) mida me nimetame ajaloosündmusteks?
2) milleks on vaja ajalooteadust?
Tööülesanded:
lk 5-8 lugeda, jutustada; küsimused 1,2,4 kirjalikult, 3,5,6 suuliselt.
2. Kuidas uuritakse ajalugu?1) ajalooteadmiste allikad
Tööülesanded:
lk 9-12 lugeda, jutustada; küsimused 1, 6 kirjalikult, 2-5 suuliselt
3. Kuidas ja miks jagatakse ajalugu?1) eelajalooline ja ajalooline aeg
2) eelajaloolise ja ajaloolise aja jagamine
Tööülesanded:
lk 14-17 lugeda, jutustada; küsimused 3 kirjalikult, 1,2 suuliselt.
4. Aeg ja selle mõõtmine1) kuidas hakati aega mõõtma?
2) kalender ja ajaarvamine
Tööülesanded:
lk 19-21 lugeda, jutustada; küsimus 1 kirjalikult.
§
3) sajandid ja aastatuhanded4) miks on mitmesuguseid kalendreid?
5) miks on mitmesuguseid ajaarvamisi?
Tööülesanded: l
k 22-23 lugeda, jutustada; küsimused 2 suuliselt, 3,4 kirjalikult + ülesanded vihikust kirjalikult.
Korrata ajaarvamise tööks
5. Kuidas elati kiviajal?1) miks me kiviaega kiviajaks nimetame?
2) inimesed tulevad!
3) argipäevatoimingud
Kontrolltöö ajaarvamisest
Tööülesanded:
lk 25-28 lugeda, jutustada; küsimused 1, 2, 4, 5, 7 suuliselt, 3,6 kirjalikult.
6. Inimene hakkab maailma muutma1) kuidas sai alguse põllundus ja loomakasvatus?
2) inimeste elu muutub
Tööülesanded:
lk 30-33 lugeda, jutustada; küsimused 1-3 kirjalikult.
Tund raamatukogus tutvumine muinas- ja vanaaega käsitlevate raamatutega 7. Muinasaeg asendub vanaajaga1) vask, pronks, raud
2) kes leiutas ratta?
Tööülesanded:
lk 34-38 lugeda, jutustada; küsimused 1-3 suuliselt, 4 kirjalikult.
Korrata kontrolltööks § 5-7
8. Usk1) Vaarao - Päikese poeg
Kontrolltöö §5-7
Tööülesanded:
lk 39-41 lugeda, jutustada; küsimus 1 kirjalikult.
2) püramiidi ehitamine3) Egiptuse jumalad
Tööülesanded:
lk 42-43 lugeda, jutustada; küsimused 2-4 suuliselt, 5 kirjalikult.
9. Kiri1) Sinuhe jutustus
2) kuidas Champollion Vana-Egiptuse kirja saladuse selgitas
3) kuidas vanaajal kirjutati?
Tööülesanded:
lk 45-48 lugeda, jutustada; küsimused 1-4 suuliselt, 5 kirjalikult.
Korrata teadmiste kontrolli testiks § 8-9
Filmi vaatamine "Kirja areng"
Teadmiste kontrolli test § 8-9
Tööülesanded:
piltmõistatuse joonistamine (kodus)
10. Maakaardid1) inimeste ettekujutus Maast läbi aja
2) Anaximandros esimese teadaoleva maakaardi koostaja
Tööülesanded:
lk 49-52 lugeda, jutustada; küsimused 1-4 suuliselt
Tund raamatukogus "Maakaardid"
Tööülesanded:
arutelu (klassis), milleks on üldse vaja maakaarte; kus ja milleks neid kasutatakse?
11. Esimene ajaloolane1) Maratoni lahing
2) ajaloo isa