Loodusõpetuse ainekava II
klassile 2001/ 2002 õ.a.
Õpetaja: Milvi Mihhels
Kvalifikatsioon: van õpetaja
Töökorraldus: 2 tundi nädalasÕpetuse eesmärgid
Loodusõpetuse õpetamisega taotletakse, et õpilane
oskab looduses käituda, huvitub loodusest ja looduse
uurimisest
- mõistab elus ja eluta looduse seoseid;
- mõistab looduses toimuvaid ajalisi muutusi;
- omandab teadmisi looduslikest objektidest ja nähtustest,
õpib neid kirjeldama, kasutades teatud oskussõnu;
- omandab teadmisi aine organiseerituse erinevatest
tasemetest;
- omandab teadmisi energia saamisest, muundumisest ja
kasutamisest;
- saab ettekujutuse erinevatest looduslikest süsteemidest,
nende struktuurist ja vastakmõjudest;
- õpib tundma levinumaid Eesti elukooslusi ja bioloogilisi
liike;
- tunneb Eesti põhilisi pinnavorme ja nende tekkimist;
- omandab ettekujutuse Eesti haldusjaotusest;
- teab Eesti loodusvarasid, nende paiknemist ja kasutamist;
- tunneb loodus- ja keskkonnakaitse põhiprintsiipe ja
rakendust;
- õpib kasutama lihtsamaid loodusteaduse uurimismeetodeid
(vaatlus, mõõtmine, katsed oma hüpoteeside kontrollimiseks);
- mõistab mudelite tähtsust looduse tundmaõppimisel ning
õpib neid kasutama;
- õpib läbi viima katseid, ohustamata ennast ja teisi.
Õppetöö sisu:
Maismaataimed
Mitmekesisus. Välisehitus. Taimede toitumine ja kasvamine.
Maismaaloomad
Mitmekesisus. Välisehitus. Elupaigad maismaal. Toitumine ja kasvamine. Toit ja selle
hankimine.
Veetaimed ja -loomad
Mitmekesisus. Erinevused maismaaorganismidest.
Ürgaegsed taimed ja loomad
Ürgaegse looduse erinevus tänapäevasest. Ürgaja taimed ja loomad.
Loomade ja taimede väljasuremine.
Inimene
Ehitus, talitlus, eluviis. Tervis.
Soojusenergia
Soojusenergia saamise viisid. Põlemine. Tule ohtlikkus.
Soojusülekanne. Termomeeter.
Õhk
Õhk kui gaaside segu. Veeaur õhus. Õhu liikumine. Saastunud õhu ohtlikkus.
Vesi
Ainete segunemine ja lahustumine. Merevesi. Vee puhastamine. Vee olekute muutumine. Vee
ringkäik looduses.
Ilm
Päike soojusallikana. Soe ja külm ilm. Ilmastikunähtused.
Organismide nõuded elupaikadele
Elukeskkonnad. Elupaigad. Organismide nõuded elukeskkonnale.
Eluta ja eluslooduse seosed. Toataimed ja koduloomad.
Õpioskused :
2. klassi õpilane
- tunneb taimeosi, paljunemist; teab maismaa- ja veetaimede
peamisi erinevusi
- teab loomade eluvajadusi ja kehaosi ning oskab neid
kirjeldada
- teab metsloomi, veeloomi.
- oskab nimetada ja näidata inimese kehaosi ja peamisi
meeleelundeid
- oskab teha ilmavaatlusi ja kirjeldada õhutemperatuuri
muutumist.
- teab õhu koostist ja puhta õhu vajalikkust
- kasutab õigesti uusi mõisteid kõnes ja kirjas
- saab hakkama lihtsamate katsete ja vaatlusega
- oskab nimetada taimede ja loomade nõudlusi keskkonnale.
- teab toitumisseoseid
- teab looduskaitse põhimõtteid
- teab ohutusnõudeid elektri ja tule kasutamisel.
Õpilaskontingent: ½ hea ja väga hea
edasijõudlusega, ½ aeglasema mõtlemise ja töötempoga last. Õpilased tulevad
iseseisvalt toime väikeste uurimuste ja katsetega ning oskavad kasutada lisamaterjali.
Kasutatav õppevara:
- Tiina Elvisto, Kadri Maaste, Aivo Saar, Andres Tõnisson
Loodusõpetus. 2. klassile. I - II osa.
Tln. Koolibri. 1998
- Tiina Elvisto, Kadri Maaste, Aivo Saar, Andres Tõnisson
Loodusõpetuse töövihik 2. klassile. Tln.
Koolibri. 1998.
- Tiina Elvisto, Kadri Maaste, Aivo Saar, Inge Timostsuk,
Andres Tõnisson
Loodusõpetus 2. klassis. Õpetajaraamat.
Koolibri. 1999.
- Illar Leuhhin. Enn Pärtel
Loodusõpetus 2. klassile. Õpetajaraamat.
Avita. 1998
- Loodusõpetuse iseseisvad tööd, tunnikontrollid ja
kontrolltööd II klassile. Avita.
- Loodusõpetuse aineraamat. Õppekava. EV HM 1997
- Õppekava. Põhikooli I aste. II osa. EV HM 1997
- Mõlder, T. Loodusvaatlusest joonistamiseni. Haridus 1993,
7/8; 49- 50
- Kiili, J, Kiili, M. Loodusained Eesti põhikooli uues
õppekavas. Haridus, 1996, 3, 60- 62
Kontroll ja hindamine:
* vaatlemine,* küsimuste esitamine, *
järeldamine,* võrdlemine, * rühmitamine, *järjestamine
* klassifitseerimine, * mõõtmine, * seoste leidmine * katsed + tv. ülesanded, *
kontrolltööd |