Ainekava Tartu Veeriku Kool õp. I. Koppel Matemaatika 5. klassile. 1.Matemaatika 5.klassile 2.Matemaatika õpetamise eesmärgid:
3.Õppeaine ajaline maht 175 tundi ; 5 tundi nädalas 4.Eeldatav õpilaskontingent põhikooli 4.klassi programmi edukalt omandanud õpilased 5.Tugiaineteks kõik 5.klassis õpetatavad ained. 6.Õppeaine sisu:
mäng, lahtilõikamine ;õpilane olgu aktiivne arutleja, vestleja.Tähtis on koostöö õpilaste vahel.Oluline on , et õpilased ise koostaksid ka ülesandeid. Teemad ja alateemad: Naturaalarvude liitmine ja lahutamine . Arvud üle miljoni Kujutame arve arvkiirel Naturaalarvude võrdlemine Naturaalarvude ümardamine Arvavaldis Tähtavaldis . Valem Naturaalarvude liitmine Naturaalarvude lahutamine Õpime lahendama võrrandeid Ülesandeid naturaalarvude liitmise ja lahutamise kohta Joonestame ja mõõdame Skaalad Kogume ja korrastame arvandmeid Joonestame diagramme ka arvutil Naturaalarvude korrutamine ja jagamine . Mis on naturaalarvude korrutamine ,korrutamise seadused Kirjalik korrutamine Lihtsustame avaldisi Kordame , mis on naturaalarvude jagamine Kui tundmatu on jagatav või jagaja Ülesandeid kõigi tehete kohta naturaalarvudega Arvu tegurid ja kordsed Jaguvuse tunnuseid Algarvud ja kordarvud Kordarvu esitamine algtegurite korrutisena Arvude ühistegurid Arvude ühiskordsed Geomeetrilisi kujundeid Mida õpetab geomeetria ? Nurk Nurkade liigid Nurgakraad Õpime nurka mõõtma Kõrvunurgad Tippnurgad. Ristuvad sirged Paralleelsed sirged. Paralleelsete sirgete joonestamine. Arvu ruut , arvutis Joonestame. Mõõdame. Arvutame Kümnendmurrud. Kümnendmurdude liitmine ja lahutamine Murdarvud Mõõtühikute kümnendsüsteem Kümnendmurrud Kümnendmurru kujutamine arvkiirel. Kümnendmurdude võrdlemine Kümnendmurru ümardamine Kümnendmurdude liitmine Kümnendmurdude lahutamine Kümnendmurdude korrutamine ja jagamine Kümnendmurru korrutamine ja jagamine järguühikuga 10,100,1000,10 000, ...Kümnendmurru korrutamine ja jagamine järguühikuga 0,1 ; 0,01 ; 0,001 ; ... Kümnendmurdude korrutamine Kümnendmurru jagamine naturaalarvuga Aritmeetiline keskmine Kümnendmurruga jagamine Plaanimõõt Kuidas arvutustööd kergendada Risttahukas Risttahuka ruumala Kuubi ruumala. Arvu kuup Seoseid ruumalaühikute vahel Arendatavad oskused: lugeda ja kirjutada arve miljardi piires, võrrelda, järjestada neid ning ümardada etteantud järguni peast arvutada 1000 piires kirjalikult liita ja lahutada miljardi piires kirjalikult korrutada ja jagada arve ühe- ja kahekohaliste arvudega tõsta antud arvu ruutu ja kuupi lugeda ja kirjutada kümnendmurde, võrrelda ja järjestada neid ning ümardada etteantud järguni korrutada ja jagada peast naturaalarve ja kümnendmurde järguühikutega 10, 100, 1000, ja 0,1; 0,01; 0,001; kirjalikult sooritada aritmeetikatehteid kümnendmurdudega peast leida % täissadadest lihtsustada arvavaldisi ja arvutada tähtavaldiste väärtusi lahendada lineaarvõrrandeid ax+(-)b=c mõõta sirglõigu pikkust ja nurga suurust joonestada antud pikkusega sirglõiku ja antud suurusega nurka joonestada paralleelseid ja ristuvaid sirgeid joon- ja nurklaua abil arvutada ristküliku pindala ja risttahuka ruumala teisendada pikkus-, pindala- ning ruumalaühikuid sooritada nelja aritmeetika tehet ja tõsta arvu ruutu ning kuupi taskuarvutil
Võimalikud integratsioonivaldkonnad teiste ainetega Kunstiõpetus:Geomeetriliste kujundite joonestamine Tööõpetus:mudelite valmistamine Loodusõpetus: teaduse meetod. Emakeel: keeles kasutatavate sõnade tähendus, lause koostamise reeglid. Õppeaine sisu diferentseerimise ja individualiseerimise võimalused. Mittekohustuslik tekst õpikust, lisaülesanded vastavalt õpilase võimetele,arvuti tarkvarapaketi GeomeTricks kasutamine. Eeldatav õpitulemus.Omandad arvutamisoskuse kümnendmurdudega ja teed ka esmatutvust harilike murdudega,täiustad oma peastarvutamise arsenali,oskad loogiliselt mõelda,mõõta õigesti ja kasutada elus õigeid situatsioone. Arutelu, mäng, lahtilõikamine ;õpilane olgu aktiivne arutleja,vestleja.Tähtis on koostöö õpilaste vahel.Oluline on ,et õpilased ise koostaksid ka ülesandeid. Kontroll ja hindamine. Arvestuslikud kontrolltööd, tunnikontrollid, vaatlused,tööd arvuti klassis. Puudumise korral tuleb arvestuslik töö teha järgi kontrolltööle järgneva nädala jooksul. Põhiliselt hinnatakse oskusi. Sõltuvalt teemast võib teadmiste ja oskuste vahekord arvestuslikus testis olla erinev, kuid üldjuhul ei ületa ainult teadmistele baseeruvad ülesanded 40 % testi mahust. Arvestuslikud kontrolltööd toimuvad õpiku peatükkide kaupa vastavalt nende läbivõtmisele. Kontrolltöödele eelneb materjali kordamine. Kontrolltestidena kasutatakse kontrolltööde raamatu teste, kuid harva õpetajaraamatus antud hindamissüsteemi. Kõigi kontrolltööde ja tunnikontrollide hindamise aluseks on iga ülesande lahendamiseks vajalike operatsioonide arvust lähtuv punktisüsteem. Kontrolltöö hinne pannakse vastavalt kogutud punktide arvule Definitsioonides ei järgita erilist rangust, kuna see puudub ka õpikus. Veerandis toimub 2 arvestuslikku kontrolltööd ja protsesshindeid saavad kõik õpilased suuliste vastamiste ja tunnikontrollide või testide eest. Keerulisemate ja palju uusi mõisteid sisaldavate teemade puhul eelneb kontrolltööle tavaliselt tunnikontroll, kus kontrollitakse põhiliselt teadmisi. Neid tunnikontrolle õpilane parandada ei saa. Uue materjali käsitlemisel hinnatakse õpilaste osavõttu nähtuste ja mõistete sisu avamisel. Kuna uut ainet käsitletakse katsete abil või ühise arutlusena, siis ei ole olulised niivõrd õiged vastused, kuivõrd kaasamõtlemine ja oma arvamuse esitamine. Kolm hinnangut annavad arvestusliku hinde või võivad mõjutada veerandi koondhinnet. Soovitatav õppevara. Õpik, töövihik, ülesannete kogu, kontrolltööde kogumik, õpetajaraamat,matemaatika tarkvara programmid GeomeTricks .. |