Miljardite klassi järgud. Arvude lugemine ja kirjutamine. Lisa: rooma ja araabia numbrid.
Nüüd teeme tutvust uue arvude klassiga - miljard = 1 sadamiljon+1 sadamiljon+1 sadamiljon+1 sadamiljon+ 1 sadamiljon+1 sadamiljon+1 sadamiljon+ 1 sadamiljon+1 sadamiljon+1 sadamiljon = 1 miljard 10 sadamiljonit = 1 miljard 1 000 000 000
Saame uued järguühikud - kümme miljardit - 10 000 000 000 sada miljardit - 100 000 000 000 Järguühikute klassid ei lõpe miljardite klassiga. Huvitav on teada mõnede järgmiste arvude klasse: 1 triljon - 1 000 000 000 000 1 kvadriljon - 1 000 000 000 000 000 1 kvintiljon - 1 000 000 000 000 000 000 1 sekstiljon - 1 000 000 000 000 000 000 000
Selliste suurte arvude kirjutamine on väga tülikas. Selleks on omad võtted, kuidas neid üles kirjutada. Nendega tutvud edaspidi. Näiteks: 51 000 000 000 = 51 miljardit
1. Kirjuta järgmised arvud, jättes klasside vahed. Loe need.
2305670345 = ......................... 450058034 = ............................ 2008040 = .............................. 6903002109 = ........................... 80808000 = ............................. 302010000 = ............................
2. Miljardilised kirjutatakse paremalt .................................... kohale, kümnemiljardilised ............................. kohale ja sajamiljardilised ................................... kohale.
3. Loe järgmised arvud: 11 000 000 008 9 000 000 000 6 000 780 000 609 000 705 12 009 808 006 405 302 807 009 78 089 600 507 990 700 228 208 028 208 808 000 090 9 008 703 080 6 600 600 006
4. Kirjuta numbritega järgmised arvud: a) kolmsada kuuskümmend kaheksa miljardit ...................................................... b) nelikümmend kaheksa miljardit kuussada miljonit ............................................. c) üks miljard kakssada kuuskümmend kaheksa miljonit kolmsada kakskümmend viis tuhat ........................... d) kakssada kolm miljardit kaheksasada tuhat kakssada viisteist .............................. e) üksteist miljardit viissada üheksakümmend kolm .............................................. |