RISTSÕNA
MIS ON MEILE VÄGA TÄHTIS?
 

1.

. . . . . .

2.

. . . .

3.

. . . . . . . . . . . . . . .

4.

. . . . . .

5.

. . .

6.

. . . . . .

7.

. . . .

8.

. . . . . . . .

9.

. . . . . .

10.

. . . . . . . . . .

11.

. . . . . . .

12.

. . . . . . . .

13.

. . . . . . . . . . . . . . .

14.

. . . .

15.

. . . . .

16.

. . . . . . . . .

17.

. . . . . .

18.

. . . . . . . . . .

1. Kollakat värvi köögivili, mida sööme peaaegu iga päev ja mis sisaldab kiudained ning C-vitamiini. Teda võib keeta, praadida, friipraadida, ahjus küpsetada, temast võib teha putru, salatit, suppi, kotlette, pannkooke.
2. Toitaine, mida leidub väga palju nii piimas, mahlas, tees kui ka kurkides ja arbuusides
3. Oranzikad marjad, mis sisaldavad väga palju vitamiini C ning mis kasvavad okkalise põõsa küljes
4. Toitaine, mida läheb vaja põhiliselt meie keha ülesehitamisel, teda leidub väga palju lihas, piimas ja kaunviljades
5. Pudelis olev rasvaine, mis sisaldab põhiliselt E-vitamiine ja mida saab kasutada praadimisel
6. Toitaine, mida leidub põhiliselt võis, margariinis ja õlis, aga ka näiteks viinerites ja küpsetistes. Temaga ei tohiks liialdada, aga tema liig vähene tarbimine on samuti kahjulik
7. Hästi palju B-vitamiine sisaldav pruun ja isuäratavalt lõhnav toiduaine, mida inimesed valmistavad põhiliselt rukkijahust
8. Mineraalaine, mida on palju piimatoodetes - piimas, juustus, kohupiimas jne ning mida on väga vaja kasvamiseks ning luude-hammaste tervekspüsimiseks
9. Valge ja väga magus toiduaine, milles sisaldub palju mitte just kõige kasulikumaid süsivesikuid
10. Neid toitaineid võib peale pikkade ja keeruliste nimedega nimetamise tähistada ka lihtsalt mõne tähe või tähe ja numbriga
11. Oranzi värvi juurvili, kust saab palju kiudaineid ja vitamiini A. Neid armastavad väga süüa ka jänesed
12. Mineraalaine, mida leidub põhiliselt soolas ning soolastes toiduainetes
13. Kokkuvõtlik nimi peamiselt teraviljadest valmistatud toiduainetele (leib, sai, müsli, pudrud jne), mis kuuluvad sellesse toiduainete gruppi, mida peaks iga päev palju sööma
14. Mineraalaine, mida leidub palju maksas ja lihas
15. Toiduaine, kus leidub palju kiudaineid ja B-vitamiine ning mida süüakse tavaliselt hommikuti piima, keefiri või jogurtiga
16. Väga kasulikud süsivesikud, mida leidub põhiliselt tera-, puu- ja köögiviljades
17. Väikesed rohelised ümmargused valgurikkad kaunviljad
18. Mitte just kõige parem rasv, mida leidub palju näiteks munakollastes, subproduktides ja kana naha all ning kui seda süüakse palju, võib vanemas eas tekkida probleeme vererõhu ja südamega
Vastused