Kaastöö MIKSIKESELE.
Loovtöö-linnuse makett. 5 kl. ajalugu.
5.klassi AVITA õpik pakub õpilastele ajaloolist informatsiooni mineviku kohta. Arvan, et
kui tundi täidab ainult õpetaja monoloog, siis on õpilaste jaoks tunnis ainult
kuulamine väheke koormav ja igavavõitu.
Seega pakun välja ühe tunniosa, kus tegevuseks on meisterdanime. Nimelt saavad õpilased
valmistada grupitööna vanaaja linnusemaketi.
Töö peaks tehtama grupis ja grupid vôiks moodustada loosimise teel vôi mingil muul
huvitaval viisil.
N. Pilt on lôigatud tükkideks ja lapsed vôtavad juhusliku tüki pildist ôpetaja käest
ning need tükid, mis moodustavad omavahel vôrreldes 4 tükist arusaadava pildiosa
teevadki tööd koos ühes grupis.
Vajamineva materjali nimekirja võiks õpetaja õpilastele eelnevalt kätte jaotada.
Vajaminev materjal.- Alus, mis peaks olema 45 korda
45 cm. Alus peaks olema tugevamast papist.
- 4 jogurtitopsikut. Nendest tehakse vahitornid. Võivad olla nii väiksemad kui ka
suuremad topsikud.
- 4 tühja mahla- vôi piimapakendit. Nendest tehakse tornide vahele linnusele müürid.
Pakendid asetatakse lebavasse asendisse.
- Riidetükk-60 korda 60 cm. Sobib puuvillane materjal. See kleebitakse üle eelmiste
materjalide, mis on eelnevalt kinnitatud kahepoolse teibiga papist alusele.
Kleepimine toimub kliistri abil. Sobib kartulijahukliister vôi spetsiaalne tapeediliim.
Kliister võiks olla poole l topsiku sees. Hea kui topsik oleks plastmassist.
Riidetüki servad pööratakse korrapäraselt ja liimitakse papitüki alla kasutades
seejuures rohkesti kliistrit.
Tööd tehes vôivad lapsed kanda vajadusel kummikindaid ja põlle.
- Guassvärvid, suurem pintsel ning veetopsik.
Värv segatakse kliistri hulka ja nii saadakse paras viimistlusvärv maketi jaoks.
Hapukoorepaksuse värviga viimistletakse hoolikalt kogu makett.
Linnuse ümber tehakse sinise värviga vallikraav. Kraavi äärteks tôstetakse kliistriga
kokkumääritud riiet servapidi ülesse umbes 3- 5 mm jagu. Selliselt tekib ümber
linnuse kraavitaoline jäljend.
Kui tööd tehakse läbi kahe tunni, siis vôiks veel teise tunni kasutada ära selleks,
et valmistada igasugust butafooriat, mis oleks sellele teemale kohane. N. puud, põõsad,
kivid, redelid, tööriistad jne. Selleks, et niisugust dutafooriat valmistada, võiksid
õpilased uurida eelnevalt vanaaja kohta lisainformatsiooni teatmeteostest.
Ilusaid töid teile! Nevi. |