2. klassi emakeele ainekava
|
Õppesisu Kommunikatiivsed oskused. Tegevused - Lugema ja kirjutama õppimine. Õige hääldus kõnelemisel ja lugemisel. Häälega ja endamisi lugemine. - Mängud, mis põhinevad suulisel kõnel ja kehakeelel; laulumängud, rütmiline liikumine, matkimis- ja lavastusmängud. - Jutustatava ja etteloetava kuulamine. Raamatute lugemine ja vaatamine. Lastesaadete kuulamine, vaatamine. Elamuste ja kujutluste väljendamine käelises tegevuses (joonistamine, meisterdamine), mängus ja sõnalises vormis. - Suhtlemine argiolukorras: kauplus, tänav, kodu - kool, täiskasvanu - sõber, telefon, külaline. Läbielatust jutustamine. -Jutustavate ja kirjeldavate tekstide lugemine, loetu üle arutlemine, selle kohta küsimuste esitamine. Luuletuste lugemine; tarbe- ja sõnamänguliste tekstide lugemine, dramatiseeringute lugemine ositi. - Sündmusest kirjutamine; isiku, eseme kirjeldamine. - Raamatute, lauamängude jm. mänguvahendite koostamine ühistööna; näituste, laualehtede ja seinalehtede koostamine. - Lugemise ja kirjutamise kavastamine, eesmärgistamine, kavandamine, liigendamine. - Kirjatehnika. Kirjatöö välimus. - Tutvumine kooliraamatukoguga. Keeleteadmised - Häälik ja täht. Täis- ja kaashäälik. Tähestik. Häälikupikkuse ja kaashäälikuühendi märkimine. - Asi, omadus ja tegevus sõnaga tähistatavana. Kes ja mis. - Sõna, silp, liitsõna; poolitamine. - Nimi: suur algustäht. - Üks ja mitu. Õpitulemused - tunneb õpitud keelemõisteid; - eristab juttu, luuletust, mõistatust, teadet, kirja; - teab õppekirjanduse ja ettelugemise põhjal mõnd tähtsamat eesti ja väliskirjanikku; teab Eestis väljaantavaid lasteajakirju; - loeb õpitud tekste sujuvalt ja selgelt; - tuleb toime talle vajalike õppe- ja ilukirjanduse ning tarbetekstidega; - loeb ja mõistab erinevaid tekste ja nende otstarvet; on omandanud kirjatehnilise vilumuse; - kontrollib oma teksti arusaadavust ja õigsust; - jutustab arusaadavalt ja selgelt enesega juhtunust; - kuulab tähelepanelikult eakohast teksti, saab sellest aru ja toimib vajaduse korral saadud sõnumi kohaselt; - annab arusaadavalt edasi õppeteksti, kirjanduspala, pildiraamatu, filmi jms. sisu; oskab tekstidest välja tuua olulist; - oskab käituda igapäevastes suhtlusolukordades nii koolis, kodus kui mujal (palumine, küsimine, keeldumine, selgitamine jms.); - oskab loetu ja kuuldu kohta sõna võtta nii suuliselt kui ka kirjalikult (eakohases vormis lugemispäevik, märkmed vm. kirjatöö); - kasutab raamatukogu. |