Matemaatika ainekava 2. klassile
|
Õppesisu Arvud Arv kui loendamise tulemus. Arvude rida. Seosed arvude reas: võrratus ja võrdus. Arv 0. Paaris- ja paaritud arvud. Arvude liitmine, lahutamine100 piires, korrutamine ja jagamine 20 piires. Liitmise ja lahutamise ning korrutamise ja jagamise vahelised seosed. Liitmise ja korrutamise põhiülesannete õppimine kindla meeldejätmise eesmärgil. Täht arvu tähisena. Tähe arvväärtuse leidmine võrdustes. Suurused Suurus kui mõõtmise tulemus. Pikkuste mõõtmine. Pikkusühikud millimeeter, sentimeeter, detsimeeter, meeter, kilomeeter. Pikkusühikutevahelised seosed. Massi mõõtmine. Massiühikud gramm, kilogramm. Massiühikutevahelised seosed. Mahumõõt liiter. Väärtuste mõõtmine. Kroon ja sent. Käibivad rahatähed ja mündid. Ajamõõdud sekund, minut, tund, ööpäev, nädal, kuu, aasta, sajand. Ajaühikutevahelised seosed. Aja arvutamine kella ja kalendri järgi. Temperatuuri mõõtmine: termomeeter, selle skaala. Nimega arvude liitmine ja lahutamine . Ühetehteliste tekstülesannete koostamine, analüüsimine ja lahendamine. Geomeetrilised kujundid Sirglõik. Sirglõigu pikkus. Kolmnurk, nelinurk, nende tipud, küljed ja nurgad. Täisnurk, selle saamine paberilehe kokkuvoltimise teel. Ristkülik ja ruut. Viisnurk. Kuusnurk. Ringjoon ja ring. Ringjoone joonestamine sirkliga. Tetraeeder (nelitahukas), risttahukas, kuup, kera, silinder, koonus, püramiid, prisma, nende vaatlemine ning leidmine ümbruses ja piltidelt. Kuubi ja tetraeedri mudeli valmistamine pinnalaotuse kokkukleepimise teel. Tasapinnalisi ja ruumilisi ülesandeid tükeldusvõrdsuse kohta. Õpitulemused 2. klassi lõpetaja teab nelja aritmeetilise tehte komponentide ja resultaatide nimetusi; naturaalarvude järjestust 1-st 1000-ni; naturaalarvude ehitust kümnendsüsteemis; õpitud mõõtühikuid ja nendevahelisi seoseid; kella ja kalendrit; lihtsamaid tasandilisi ja ruumilisi kujundeid (ring, kolmnurk, nelinurk, ruut, ristkülik, viisnurk, kuusnurk, kera, kuup, tetraeeder, silinder, koonus); oskab lugeda ja kirjutada naturaalarve 1000-ni; määrata arvu asukohta naturaalarvude reas; võrrelda arve suuliselt ja kirjalikult; peast liita, lahutada 100 piires, korrutada ja jagada 20 piires; leida võrdustes tähe arvväärtus proovimise teel ning andmete ja otsitava vaheliste seoste kaudu; koostada ühetehtelisi tekstülesandeid; analüüsida ja lahendada ühe- ja kahetehtelisi tekstülesandeid; joonlauda või sirklit kasutades joonestada etteantud pikkusega sirglõiku, joonestada kolmnurka, nelinurka ja ringjoont; võrrelda sirglõike mõõtmise teel . |